Wykonano bardzo wiele badań, związanych z preferencjami kolorów zależnymi od płci, wieku i kultury. Wyniki były różne, często sprzeczne, po latach analiz, badaczom udało się ustalić wyraźne trendy w dobieraniu kolorów przez obydwie płcie.
Okazało się, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni najbardziej lubią kolor niebieski. Ma to swoje uzasadnienie w tym, jak świat postrzegali nasi przodkowie, kojarzył im się z bezchmurnym, jasnym niebem, dobrą pogodą, dobrym nastrojem, podobnie jest z kolorem zielonym, drugim z lubianych przez dwie płcie kolorów. Zielony przywołuje myśl o zdrowej, bujnej wegetacji roślinnej, działa relaksująco, a kolor brązowy – nielubiany przez wszystkich – to dla badanych butwienie, susza i kończące się plony. Kolor pomarańczowy i niechęć do niego przejawiana przez obie grupy – wiązać może się z jego ostrzegawczą, niepokojącą inklinacją, np. pojawia się na jadowitych zwierzętach czy owadach, być może dlatego nie u wszystkich wzbudza pozytywne odczucia?
Dobierając kolory do strony internetowej, pomyślmy o grupie docelowej. Strony dla mężczyzn nie powinny być różowe/fioletowe, bo to kolor, który wywołuje ich negatywne odczucia. Niewiele jest stron poświęconych np. artykułom motoryzacyjnym, które posiadają ten kolor.
Za to kobiety pozytywnie na niego patrzą. Znajdziecie je na stronach firm kosmetycznych, gabinetów położniczych czy producentów odzieży. Mężczyźni wskazują także kolor czarny, jako ten który do nich przemawia. Wystarczy tu popatrzeć na kolorystykę produktów dla obu płci, by zobaczyć te zależności.
Czarne jogurty z białkiem, czarne żele pod prysznic, z niebieskimi akcentami, czarne dezodoranty. Kobiety mają o wiele szerszą paletę kolorów, ale zdecydowanie rzadziej znajdziecie wśród nich pomarańczowy. Producenci rozumieją tę zasadę Lepiej postawić na bezpieczny kolor