Wywindowanie Twojej strony na naprawdę wysoką pozycję na liście wyszukiwania, wymaga bezustannego dodawania na niej treści, w których często używasz słów kluczowych związanych z Twoją branżą – dwu, a nawet wieloczłonowych (tzw. long tail). Jeśli dla przykładu sprzedajesz lokalnie warzywa i owoce – na stronie, na której oferujesz produkt, powinny znaleźć się słowa kluczowe zawierających nazwę tego produktu + twoje miasto. Częste powtarzanie frazy, także w nagłówkach i w śródtytułach (h1, h2, h3) jest niezwykle istotne, aby produkt zaczął wyprzedzać strony Twojej konkurencji w wynikach wyszukiwania Googla. To może jednak nie wystarczyć. Wielu biznesmenów posiada dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO strony, a największe firmy na rynku zatrudniają wyspecjalizowane firmy, aby wspierały ich w odpowiednim pozycjonowaniu. Jednak nawet niszowi przedsiębiorcy mają swoją szansę. Kluczem do zwrócenia na Twoją stronę uwagi robotów Google – jest częste dodawanie nowych, dynamicznie się zmieniających materiałów, częste aktualizacje strony głównej, uzupełnianie artykułów ze słowami kluczowymi typowymi dla branży. Strona, która wykazuje się dużą aktywnością jest dla Google bardziej interesująca niż taka z niezmienną ofertą i otrzymuje wyższa pozycję w wynikach wyszukiwania.