Bardzo ważną formą kontaktu z klientami jest współcześnie posiadanie profilu firmy na Facebooku. Pozwala im na bezproblemowe i szybkie odszukanie Twoich danych kontaktowych, a także rozmowę via Messenger z osobami zainteresowanymi Twoimi usługami lub produktami.
Warto jednak pamiętać, że strona, która nie jest aktualizowana, nie będzie gromadziła lojalnej społeczności.
Nie zapominaj o tej formie kontaktu z klientem jaką są social media, bo oferuje ona dużo nietypowych sposobów sprzedaży, jak na przykład marketing szeptany. Zaniedbany profil na Facebooku, aktualizowany raz na kwartał nie przyciągnie nowych klientów, ani nie wzbudzi zaufania. Im częściej publikujesz posty i aktualności, tym twoje zasięgi rosną. A gdy rosną zasięgi, klienci częściej lajkują twoją stronę.
By rozkręcić aktywność użytkowników – warto regularnie organizować rozdania produktów lub oferować kupony na usługi, także w zamian za lajki strony i polecenia.
Rozważ zatrudnienie kogoś, kto za niewielkie pieniądze pomoże Ci w prowadzeniu fanpage’a, bo regularność pojawiania się nowych wpisów jest tu bardzo ważna. Jeśli przyciągniesz uwagę klientów ciekawymi treściami, przyczynisz się do wzrostu lojalności wobec marki i zwiększysz szansę na to, że skorzystają z usług Twojej firmy, a nawet polecą je dalej. Pod tym względem Facebook ma większą skuteczność niż klasyczna strona www.