Instagram jest zdecydowanie mniej znanym środowiskiem z grupy social mediów, którego potencjał wciąż jeszcze nie jest w pełni eksploatowany przez polskich przedsiębiorców posiadających własną działalność w internecie. Nie rozumieją oni jego potencjału, który tymczasem cały czas wzrasta.
W tym obszarze ciągle Facebook świeci triumfy popularności, jednak bez dobrej wiedzy o prowadzeniu na nim fanpage’a, wielu biznesmenów narzeka na słabe zasięgi, mizerne efekty kampanii reklamowych i niejasne zasady związane z tworzeniem materiałów reklamowych. Jednym z warunków dobrych osiągów reklam jest tam brak umieszczania dużych napisów na grafikach, co siłą rzeczy wyklucza część inicjatyw związanych z promocjami czy zniżkami. Inaczej wygląda to na Instagramie, choć trzeba jasno podkreślić, że nie jest to medium odpowiednie dla każdego biznesu. Jeśli jednak firma posiada dużą bazę produktów i zainwestowała w dobrej jakości zdjęcia – powinna pomyśleć o promocji właśnie przez Instagram.
W Instagramie dobre zdjęcie – robi wszystko. Im bardziej atrakcyjne, estetyczne, tym większe zasięgi zyskuje i zwraca na siebie uwagę większej ilości użytkowników. Ogromną rolę gra tu jakość i artyzm prezentowanych ujęć, można także tworzyć krótkie, ale osiągające dobre zasięgi filmiki-relacje, które łatwo przyciągają uwagę klientów, docierając do dużego grona odbiorców. Jednak jest w tym haczyk. Do prowadzenia dynamicznego profilu na Instagramie potrzeba jest osoba z wyczuciem estetycznym, rozumiejąca niuanse tego środowiska, umiejąca zaangażować klientów w komentowanie i polecanie. To medium jest szczególnie atrakcyjne dla kobiet, dlatego – jeśli Twoja firma prowadzi sprzedaż w tej grupie klientów, powinieneś/naś rozważyć inwestycję w profesjonalny i przyciągający uwagę wizerunek Twojej firmy na Instagramie.